Tuesday, March 22, 2011

MCM2...

Rini ari cuti aku..cuti yg len dr yg org len..x pe yg penting aku gumbira..aku spt bese kuar ngan akak2, mak n ank buah aku..menyoppingkan diri la kan..hehhe
tertiba ank buah aku cte pasal ank jiran dia baru darjah 2..dh hebat mengayat mak dia..
aku pun terkedu dgn cte anak buah aku..dia cakap bdk tu bgtau kat mak dia cikgu nak yuran....mak dia ckp bukan ke dah byr ritu..dia kata cikgu nak yuran,,RM50..mak dia kata byk jugak...pastu anak dia kata tp leh byr RM30 klu x der duit (tah bila la pulak yuran leh twr menawarkan) pastu ank dia pesan..cikgu mintak duit sehengget2 tau mak..klass kan...budak tu...
oleh sbb ank buah aku nie syak ank jiran dia cube tipu mak dia ..ank buah aku pun bwk mak dia g sekolah..sah2 x der yuran RM50 dah...
balik mak dia ..terus kn rotan si anak nie...adoi kecik2 lg dh bijak nak dpt duit lebih sbb nk belanja...
bahaya jugak ek..tp bgs la ditegah awl...hurmmm mcm2 budak2 skrg...
tp moralnya x leh kta biarkan..sbb bila dh besar lg hebat penipuan dia...

No comments: