Saturday, September 28, 2013

Kehilangan shbt ssh n sng..

As Salam...
kul 12.30 tghari 28hb september aku kehilangan shbt rapat yg meninggal sbb kanser darah...thp 4.
sblm rye doc sahkan arwah  kanser...sblm tu mmg arwah  dah sakit lbh kurang 2 bulan..
tp doc x dpt sahkan arwah kanser..doc cuma kata limpa arwah rosak..arwah jlnkan pembedahan buang limpa...3 ari sblm rye..arwah dah disahkan kanser....

masa aku tau arwah kanser...thp 4 rasa gelap dunia aku kejap...
mak arwah call ckp jgn terkejut arwah kanser thp 4..
mak n ayah arwah...sgt2 hebat orgnye....
menjaga arwah..penuh kasih syg...sepanjang arwah bergelut melawan penyakit...
mak n ayah arwah,,,tabah n sgt sabar...
aku melawat arwah dr mula arwah..sakit hingga semlm dia menghembuskan nafas terakhirnya...

aku tgk macam mana ganaznya kanser...
perubahan bdn arwah yg makin kurus setiap ari...
setiap detik aku berdebar2...
risau..arwah x mampu nk tanggung semua..
tp arwah seorg yg kuat....

sepjg arwah..sakit...aku rs kwn2 sgt baik..ramai yg dtg menziarah..tak kira jauh n dekat..
arwah..sma kelas ngan aku masa form 6...pastu pershbtan kami diteruskan bila kami masuk UUM..
cuma arwah n aku amik kos berbeza..masa kat UUM..kami duk dlm taman yg sama..
kami ader geng minum teh cicah biskut kat tepi longkang..arwah..sgt disenangi...dia baik...x penah amik ati ..
aku n arwah lebih dr kwn..kami dah mcm sedara,,yg akan menegur jika ader slh n silap..
YA ALLAH....aku redha,,tp aku sedih sgt...

aku simpan semua cte arwah...
aku tau arwah byk menderita...aku paham arwah mcm mana..
arwah x pernah berahsia...ngan aku..
aku hrp segala penderitaan arwah selama ni akan memudahkan arwah kat akhirat kelak..
moga roh arwah dicucuri rahmat n ditempatkan bersama org beriman...amin


segala perbuatan jht kita pada org ALLAH SWT akan bls...


arwah kak syam n arwah cik e..
  

(kak syam aku syg ko sgt2..sedih ko dah tak de...aku akan simpan cte kita sampai bila2..ko shbt aku dunia akhirat...aku akan igt ko sampai bila2....moga ko aman n bahagia di sana...amin)

 

No comments: