Tuesday, December 7, 2010

MAAL HIJRAH 1432

Salam Maal Hijrah 1432..semoga kita semua diberkati n dirahmati ALLAH SWT...
Pg 1 Muharam..aku redup n tenang sahaja..setelah doa akhir tahun semalam aku harap yg terbaik utk aku, keluarga n kwn2 semua..
Tapi pg ini sangat menguji perasaan aku...n ujian yg ALLAH SWT bg utk aku wt aku mengalirkan air mata.
Apa yg berlaku betul2 menguji emosi n maruah aku....n wt aku lebih brpk makna HIJRAH itu sendiri..
Teringat HIJRAH itu pengorbanan. Pengorbanan y dituntut bukan mudah utk direalisasikan..kerana ia mengambil masa..tp bukan mudah jugak org lain faham ape yg terjadi...YA ALLAH aku redha..jika ini yg aku perlu lakukan aku akan wt yg terbaik...aku akan berusaha n selebihnya hnye pada MU aku memohon...
YA ALLAH aku ingat ini dugaan yg ko berikan padaku...tp rupanya setelah kering air mata aku..ujian dr MU bertamu lagi...kali ini hujan renyai2 di luar x sehebat hujan di mata n dihatiku..
YA ALLAH aku pasrah n aku redha...ujian padaku utk hari pertama thn hijrah ini wlpn terlalu berat...akan aku hadapi dgn bantuan mu YA ALLAH.
Jika aku perlu berkorban segala perasaan , tenaga n segala-galanya aku redha YA ALLAH...aku harap aku mampu berkorban demi janji n kasih aku pada semua...
aku rela dihina n dipersenda janji  aku blh gembirakan semua...jika itu erti pengorbanan yg aku perlu wt aku sanggup asalkan aku x akan mengecewakan seorang perempuan yg paling aku syg.....
YA ALLAH aku mohon kau permudahkan urusanku..n kuat hati n semangatku utk semua ujian ini...aku tau pasti ader hikmah disebaliknya n aku bersyukur dgn semua dugaanMU...AMIN.


No comments: