Wednesday, October 20, 2010

minggu sakit sedunia....

Minggu ni aku cam byk sgt kena penyakit...tp paling x best ULSER MULUT aku....pastu aku pening kepala..nak demam...tp semua ni sbb rs x best ULSER MULUT aku yg kritikal...akak2 aku cakp sbb bdn aku panas..yer ker...cam tipu jer...hehheh...tp aku dh tgk wikipedia...byk gak maklumat dapat...mcm takut gak aku...rupanya ulser ni bermula dr 3mm n paling besar 10mm lebih kurang 4inchi...mak aiii mcm seksa jer sakit dia....aku punya yg x berapa besar ni pun derita...antara sebab2 kita dapat ulser :
  • sbb jangkitan kuman n alergik...( yg ni kompem bukan)
  • sbb bahan kimia..( yg nie pun bukan)
  • sbb buah2 citrus ( yg nie maybe la)
  • sbb immume system ( ni maybe gak sbb aku dah tua)
  • sbb arlegik makanan...rupanya x leh makan roti n pasta...chewing gum pun x leh.kompem ni sbb dia,
  • sbb stress..ni no komen...stress ayam kut...hahahha 
tapi yg bestnya ulser ni byk org pompuan jer yg kena...knp ek? tp yg penting hari nie dah makin kurang dah penyakit x best nie...dah nak berlalu dah zaman gelap aku....dah la sakit pastu..x leh mkn n mls nak cakap...sbb sakit sgt...kalau cakap berair mata aku....x suka x suka...
pastu sbb aku ulser la kepala aku weng2 n rasa nak demam pun dtg....nasib deman dah larik..kalau x lagi teruk la aku...lain kali kena hati2..x leh mkn benda yg sembarang...bagi mengelakkan penyakit x best ni berulang....hehehhe...



Ni dia penyakit x best aku....tp aku kena bukan sikit ader lebih dr 6 ...semua lebih kurang besar ni. Alhamdulilah pas ni dah makin ok....SYA X SUKA AWAK JADI AWK JGN DTG DAH KAT SYA...

2 comments:

puanstoberi said...

keow teow kerang ada tak?? nak pedas okeh.. pedas kasik melecet bontot.. tehehehhehe :P

sally mcjepun said...

hehehhe...blh meh dtg kedai aku....hik3