Sunday, August 21, 2011

dendam..

aku baru abes tgk cte korea...bad guy...
ending dia sedih la..
tp cte aku tgk nie  bukan la kisah cinta semata...
tp lebih pd pengajaran ttg DENDAM...
stp kta ader rs mrh ..n rs mrh yg kta simpan lelama akan jdk dendam...

dendam nie pulak akn wt kta teruja tuk membalas ape yg kta rs..
yg nie yg x elok nie..
cte ni pd aku bgs sgt (pd aku la)
sbb dia ttg realiti idup kta ..
x kira mcm mana kta mrh kta x leh dendam..
x kira mcm mana slh org pd kta , bukan kta yg blh memblsnye...

dlm ISLAM..kta dah ajar kta jgn berdendam..menyimpan segala amarah dlm diri
wlpn kta ni manusia yg selalu wt silap....
tp kta kn berpegang pada IMAN..kta ...
jgn ikut ati...jgn ikut rs...
segala dendam kesumat yg kta simpan akn wt kta
lebih menderita n sengsara...

bg aku biar la ape yg org nk wt pd aku...
apa yg nk org kata ,,,janji aku x wt benda yg sama
ape yg paling penting ketenangan dalam idup...
seteruk mana pun mereka membenci aku..
aku ttp aku..yg x berdendam pd mereka...
kasih syg aku ttp kekal..sejak 32 thn dulu..
























ni cte dia..aku suka cte dia....byk pengajaran,...
byk wt aku terpk pasal idup...
yg penting jgn dendam 2 x kisah kta slh @ kta btl...
idup la dlam jiwa yg tenang...n aman...
sbb aku dah tgk dgn mata aku sendiri mcm mana org yg berdendam nie idup...
blaja la memaafkan...sbb kta x penah rugi ape2...


p/s: aku nanges kot tgk cte nie,..ahaks...sengal je kan...

No comments: