Friday, February 11, 2011

MATERIALISTIK LELAKI??????

MATERIALISTIK LELAKI
benarkan? hehhhe..klu dulu bab2 materialistik ni kompem pompuan kan...sbb tu ader gelaran pisau cukur, kaki kikis dll..ni dah terbalik la pulak..aku bukan aper tertiba hari tu sembang ngan kwn aku..dia yg cte..lelaki skrg mata duitan...klu nak pompuan mesti tnye pompuan tu pangkat ape..klu pegawai gred A ..bgs..sbb gaji dia byk...hihihi...cam lawak lak aku dgr...ni ape motip berfikiran begitu...klu pompuan yg nak laki kaya aku paham le sbb nak kesenangan idup bila kwen nanti .sbb tu tanggungjawab lelaki sbb lelaki yg menyara keluarga..tp ni dah terbalik lak...pelik jugak...pompuan ke yg kena sara lelaki...hahhahah...
kwn aku kata yg bercakap tu semua yg ader spm je..x pun sijil kemahiran gitu...wah very demand yer...hehheh....pastu bila kwn aku ckp cm tu teringat pakcik2 yg selalu dtg kt kedai aku..kata pakcik2..nak carik suami kena hati2 sbb org lelaki skrg byk yg pndang harta..wah dasat ayat kuar dr mulut pakcik2..hihihi..benarkah ? rs cm betul je..sbb bkn senang lelaki nk kuar statemant cm nie..kan..pakcik2 kata lelaki mmg akan tnye pompuan tu keje ape...ader kete ape, umah dah ader ke lum..hahhha...gler...terkejot aku...dgr...
ptt la kwn aku ckp lelaki yg baik dah payah nak jpa kalu nk kena panjat gunung everest..kompem aku x jpa sbb x larat nak daki..tak pe kn carik dlm semak atau hutan..sbb kowt2 le dia nyorok..hahhah...

lawa gler utan nie siap ader air terjun...

x mampu nak daki..hehhehe

moral of the story ..dh btl lelaki skrg cm tu nak wt cm ne..bila aku kaji cewah mcm pengkaji lak..dh naseb org pompuan kena tanggung lelaki skrg...bila tgk kwn2 byk gak cam tu..klu dia menangung laki dia baik x pe la juga...ni dah tanggung cari lain pulak..adoi sakit ati ..ni semua kn balik pada agama la..klu kta pegang pada agama takkan wujud mslh mcm nie..ni bab nak kwen byk yg nak rujuk agama, bab tanggungjwb rujuk kepala lutut dia mmg x blh blah la...
aku x ckp semua lelaki tp kebanyakkan la...hihihi...jgn mrh ye...bila bc..hakikat tu mmg pasti..huhuhuuh
sekian


2 comments:

kekucingkatz said...

kalo dalam semak ngan hutan konpem dapat BEROK...sebab sekarang mmg banyak BEROK...

sally mcjepun said...

aku carik bukan berok...aku cari manusia yg berhati mulia n humble..dia duk lam utan sbb kehumblelan dia...hehheheh