Friday, February 25, 2011

PENIPU

PENIPU..kenapa wujudnya golongan nie.? 
x tau jugak..knp kta nak kena menipu?sbb kta nak nampak best ke? sbb nk tutup kekurangan diri ke..? ke sbb mmg habit kta? x tau jgk ek..tepuk dada tnye selera..
byk jgk aku jpa org yg menipu ..menipu perasaan,,meniupu diri sendiri, menipu kwn2 n mcm2 lg jenis menipu..
bukan nk cte kta ni x pernah menipu..kompem ader tp ni menipu tahap gaban n x ptt dimaafkan ..meh tgk kategori penipu :
 
  • menipu psgan kta ...x kira le laki ke pompuan ker ..nape nk tipu x suka bgtau ..x kan nak mati kan sbb pts cinta
  • menipu diri sendiri...kta dah tau benda tu x bgs tuk kta knp nak teruskan jugak sbb kta x dpt terima hakikat ...
  • menipu kwn2 n org sekeliling..ni menipu tuk nampak best atau nk tutup kekurangan diri...klu kta kwn x kisah beb ko cm ne..tu nama kwn
  • menipu reta benda..ni mmg penyangak la kan..harus jpa polis duk lepak dlm lokap...hehheh
tu je la kowt krg aku hurai byk lak kan nampak cm karangan seribu pth pktaan lak..yg x best psl tipu nie bila kta dh tau dia tipu..bkn semua org leh terima la kan..aku cthnya mmg sakit ati bila kena tipu tp aku x nak kantoikan si penipu ..sbb mls tgk muka dia kantoi..lg satu aku sian....mmg dia tipu aku tp aku ttp sian dia..sbb org yg menipu nie sebenarnya ader mslah mental..sian sbb klu bleh aku nak tolon tp dh x blh. org yg menipu adalah ORG YG X RETI MENGHARGAI ORG LAIN..klu dia hargai dia x kan menipu..

ok sekian ..moral of the story jgn menipu dosa..ALLAH marah...semoga kta dijauhkan dr sikap ini...AMIN

No comments: