Tuesday, February 1, 2011

PERLU KE...

Perlu ke kta pdg rendah n menghina org..adoi ingat zaman dunia serba canggih nie x der dah org cam nie..x yah la bila kta kaya kita hina yg kekurangan...tp yg tu  leh thn jugak la..ader yg miskin pun suka hina yg lg miskin..yg tu cam ner lak..takut gak kan...hurmm..blaja la menghormati antara insan..kta sama je disisi ALLAH SWT.
pernah la terdgr kata2 para ibu yg ader ank lelaki..kononnya klu nk menantu nak yg bekerja gomen...klu blh yg ader degree la..wlpn ank lelaki dia kerani yg ader spm je...calon yg dicari klu blh cikgu sbb byk cuti n gaji pun byk...kelakar jgk dgr ..klu calon MENANTU makcik nk yg keje gomen..kompem aku x der harapan nampaknya...hihihii...nampaknya bukan lelaki jer materlistik, mak2 pun turut serta...
tu blm lg jpa ngan org yg dtg kedai aku...bila aku amik order mintak nak sky juice...pastu tnye "awk tau x sky juice tu ape" hehhehe..hebat bhs dia...yer la kta comot je kat kedai,,,tp x yah la anggap kta x der otak lgsgkan..
lg best bila customer yg dtg ingat kta x reti kira..siap ckp dulu time sek x nak sek skrg dh keje kat kedai...hahha...yg nie mmg x blh blah la...adoi...aku senyum jer..senang cte...nk mrh pun x guna...nak bls blik pun x guna...biar la dia....x kan aku nak cte "sya ader degree" sgt hebat manusia ini...org dinilai dr rupa n penampilannya..bukan semua tp kebanyakkan mereka adalah begitu...
bukan mengkritik tp sekadar berpk n berharap kta bukan tergolong dr mereka2 yg begitu...AMIN...
yg penting x kira hebatnya mereka menghina..aku ttp best..n gembira ngan idup aku...hehheh...ALHAMDULILAH...

 idup aku seterang ini..hihhi...n

sesedap ni...jd x kisah la nk kta ape pun..:P

2 comments:

kakLuna said...

biasala sally mmg org kita belum pandai utk komunikasi dgn cara baik. biasanya mesti pikir negatif dulu,pandang negatif dulu. jgn dipeduli nilaian org, Allah pun x pandang rupa dan harta yg kita ada,tp Dia pandang hati dan amalan2 kita..buat kerja utk Allah bkn utk manusia.

sally mcjepun said...

btl2 tu yg aku pk...syg teacher luna...tq2